Lunes - Viernes 09:00-21:00

No cerramos a mediodía

Av. de la Pau, 26 Mollerussa

Periodòncia

Les malalties periodontals més habituals són la gingivitis (inflamació i sagnat de la geniva que no afecta a l’os) i periodontitis (que si afecta a l’os destruint el suport dentari).
Si no es tracta a temps aquestes malalties amb un bon tractament de periodòncia pot donar a la pèrdua de dents.

La malaltia periodontal és una inflamació de les genives que envolten les dents. Es tracta d’una de les principals raons de la pèrdua de dents en adults i, com pràcticament no produeix dolor, molts pacients no saben que pateixen la malaltia. Durant les visites mèdiques anuals amb el seu dentista aquest determinarà si hi ha signes de malaltia periodontal.

La malaltia periodontal és causada per una acumulació de placa (una forma enganxifosa de bacteris que es forma sobre les dents). Si la placa no s’elimina (amb l’ús de fil dental, el raspallat diari, i les netejes fetes a clínica), se segueixen acumulant i creen toxines que poden danyar les genives. La malaltia periodontal es forma just per sota de la línia de les genives i crea unes petites bosses que separen les genives de les dents.

La malaltia periodontal té dues etapes: la gingivitis i la periodontitis.

Gingivitis – Aquesta és l’etapa inicial de la malaltia, quan les genives s’enrogeixen, s’inflen i sagnen fàcilment. En aquesta etapa, la malaltia és tractable i en general es pot eliminar amb una neteja professional a clínica un bon raspallat diari i l’ús de fil dental.

Periodontitis – Si es deixa sense tractament, la gingivitis avançarà en periodontitis i les genives i els ossos que sostenen les dents patiran danys greus i irreversibles. .

Factors de la malaltia periodontal.

Fumar.
Ser diabètic.
Alguns tipus de medicaments com els esteroides, els medicaments contra l’epilèpsia, els medicaments de teràpia del càncer, els bloquejadors dels canals de calci i els anticonceptius orals.
Ponts que ja no li quedin bé.
Les dents tortes.
Empastaments vells.
Embaràs.

Símptomes de la malaltia periodontal

És possible tenir la malaltia periodontal i no saber-ho. Alguns símptomes poden ser:

Genives que sagnen amb facilitat.
Genives vermelles, inflades i sensibles.
Genives que s’han separat de les dents.
Mal alè persistent o un mal gust de boca.
Pus entre les dents i les genives.
Les dents amb mobilitat.

El tractament de la malaltia periodontal

Els tractaments per a la malaltia de les genives pot variar depenent de la gravetat de cada cas individual. Els tractaments típics inclouen:

Els tractaments no quirúrgics, destinats a l’eliminació del sarro o la placa bacteriana de les dents, com ara la tartrectomia o el raspat i allisat radicular (neteja profunda).
La cirurgia periodontal i cirurgia de les genives amb làser.
Els implants dentals.

Prevenció de malaltia de les genives

Els revisions dentals regulars i els exàmens periodontals són importants per al manteniment de la seva salut.
Vostè no ha de perdre les dents a la malaltia periodontal, i mitjançant la pràctica d’una bona higiene bucal a casa, vostè pot reduir significativament les seves probabilitats de contraure la malaltia de les genives sempre.

Recorda raspallar regularment, netejar entre les dents, menjar una dieta equilibrada, i programar visites regulars al dentista per ajudar a mantenir el teu somriure saludable